8 Haziran 2015 Pazartesi

Eğitim'de Giyilebilir Öğrenme Dönemi

Giyilebilir Teknolojinin Eğitime Yansımaları


Sentetik chiplerin deriye dövme gibi yerleştirilmesi, gözlüklerin dijital dünya ile haberleşmesi, akıllı saatlerin çıkması, saatlerin telefona dönüşmesi ve akıllı bilekliklerin hayatımıza entegre olmaya başladı. Gelecek Nesil Öğrenme'ye giden yolda Giyilebilir Teknoloji'nin eğitime etkileri nasıl olabilir. Bu konuyla ilgili İngilizce çok güzel makaleler bulunmakta olup Türkçe'de fazla bir kaynağa ulaşamıyorsunuz.

Pearson'ın Gelecek Nesil Öğrenme blogunda yer alan bir yazıyı sizlerle paylaşmak istiyorum. Yazının bir kısmını burada paylaşıyorum.

Öğrenmeyi giyebilir miyiz? 

Teknolojiyi giyebiliyor isek, neden olmasın? İnsanoğlu uzun süredir teknolojiyi üzerinde taşımak için çalışmalar yapmış ve bu yolda epey mesafe kat etmiştir. Hayatımızı kolaylaştıran, eğitim sürecinin de vazgeçilmez parçası olan teknolojileri artık giyebiliyor ve mobil olarak yanımızda taşıyabiliyoruz. Giyilebilir teknolojilerin hızlı yükselişiyle birlikte eğitim sadece sınıf ortamında değil her an her yerde olma yolunda ilerliyor.

Akıllı saatler, akıllı gözlükler, akıllı bileklikler, Bluetooth kulaklıklar, giyilebilir bilgisayar fareleri… Bu teknolojiler şuan çevremizde sınırlı sayıda da olsa sık gördüğümüz giyilebilir teknolojilerdir. Peki, gelecekte bu teknolojilerin hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olacağını söyleyebilir miyiz? Elbette… Giyilebilir teknolojiler ile donandığımızda, karşımızdaki kişiden veya bulunduğumuz ortamdan pek çok veri toplayabilir ve bu verileri kaydedebiliriz. Bu açıdan bakıldığında gelecek nesil öğrenme süreçleri ile iç içe olabileceğini söyleyebiliriz.

Öğrenen bireyler, hem ilgi çekici hem de kolaylık sağlayan bu teknolojiler ile neler yapabilir? 

Bilgiye ulaşmak… Giyebildiğimiz bu akıllı cihazlar ile bilgiye ulaşmamız çok daha kolay olacaktır. Bugün bile akıllı gözlükler ve akıllı saatler ile “arama” yaparak bilgiye istediğimiz yerden ulaşabiliyor ve kaydedebiliyoruz. Gelecekte, bu şekilde bilgiye ulaşabileceğimiz teknolojiler daha da gelişecek ve “büyük veri” teknolojileri ile birleşerek verileri rahatlıkla analiz edebileceğiz. Bu şekilde düşünüldüğünde öğrenen bireyler, öğrenme sürecinin merkezinde olduğu için ve bilgiye ulaşan kişi kendisi olduğundan kalıcı bir öğrenme sağlanabilir.

Giyilebilir teknolojileri “küçük bilgisayarlar” olarak da adlandırabiliriz. Üzerimizde taşıdığımız bu bilgisayarlarda yapabileceğimiz şeyler bugün sınırlı olsa da gelecekte yeni özellikler ile şekillenecek ve büyük bilgisayarlar ile yapabildiğimiz her şeyi bu küçük bilgisayarlar ile yapabileceğiz. Örneğin, şu an eğitim ve öğretim sürecinde kullandığımız web tabanlı ya da bilgisayar tabanlı programların mini sürümlerini üzerimizde taşıyabilecek, anlık olarak bu programlara istediğimiz yerden ulaşabileceğiz. Öğrenenler açısından büyük kolaylık olacak bu programlar ile öğrenmeyi de üzerimizde taşımış olacağız. Giyilebilir teknolojiler okul duvarlarını yıkabilir mi?

Yazının devamını okumak içn tıklayın

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler:

  • Gelecek Nesil Masa Gelecek Nesil Öğrenme'ye giden yolda bir yenilik daha! 2 veya 3 kişilik masalardan tek kişilik ve çok fonksyonel bir masaya geçiş yapıyoruz. Bu … Read More
  • Eğitim'de Giyilebilir Öğrenme Dönemi Giyilebilir Teknolojinin Eğitime Yansımaları Sentetik chiplerin deriye dövme gibi yerleştirilmesi, gözlüklerin dijital dünya ile haberleşmesi, a… Read More
  • 2015'de 10 E-öğrenme Trendi Teknolojik gelişimler diğer sektörlere nispeten eğitimde daha yavaş kendini gösteriyor. Fakat bilgi toplumuna geçişle beraber eğitimde çok ciddi … Read More
  • Övmekten Övmeye Fark Var Övgünün çocuklar üzerindeki etkileri Blog'da eğitim ve teknoloji üzerine yazılar paylaşmaya çalışsam da arada bu tarz çok önemli gördüğüm çalışm… Read More
  • OECD eğitim raporunda, Türkiye 41. sırada Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) en son geniş kapsamlı eğitim raporuna göre Türkiye 76 ülke arasında 41. sırada yerini aldı. Eğit… Read More

0 yorum:

Yorum Gönder