12 Haziran 2014 Perşembe

Artırılmış Gerçeklik Okul Uygulama Örnekleri

Artırılmış Gerçeklik ile Eğitimi Görselleştirin


Görselleştirme önemli çünkü yazıdan önce mağara duvarlarına veya toprağa resim çiziyorduk. Dolayısıyla beynimiz görsele daha yatkın. Sonra yazıyı icat ettik ama halen bir durumu, olayı veya yeni bir şeyi en rahat fotoğraf veya resim araçılığıyla rahat bir şekilde öğreniyoruz! Hadi ordan diyebilirsiniz fakat nörobilim uzmanları öyle düşünmüyor. Ve olayı 450 milyon öncesine kadar geri götürüyorlar. Bu konu çok derin olduğundan burada noktalıyor ve konumuza geri dönüyorum.

Twitter'da dolaşırken bu konuyla ilgili bir yazı gördüm. Biraz okudum ve videoyu izledim. Artırılmış gerçeklik uygulaması benim beklentimi tam olarak karşılamamış olsa da ilk başlangıç için ümit verici! Yazının girişini ve videosunu aşağıda bulabilirsiniz. Eğer artırılmış gerçeklik ilginizi çekerse, ücretsiz kullanabileceğiniz Zappar uygulamasını incelemenizi tavsiye ederim. 





Son yıllarda dünyada Augmented Reality(AR) fırtınası eserken eğitim sektörünün bundan etkilenmemesi beklenemezdi. Gerçek dünya ile sanal dünya arasında bağlantı sağlayarak “gerçek ” üzerine eş zamanlı olarak ses,video veya 3D gibi dijital içerik bindirip gerçeği gerçekten daha fazlası haline getirebilme olanağının biz eğitimciler ve öğretim teknologları için bulunmaz bir fırsat olduğunu düşünüyorum.

2 ay önce Brüksel’de European Schoolnet Future Clasroom LAB’ de Avrupa’nın çeşitli yerlerinden gelen 8 eğitimciyle SMART’ın “True Collaboration” mottosuyla duyurduğu SMARTamp’ın kullanımı için radikal pilot senaryolar yazmak amacıyla bir araya geldik.Öğrenme senaryolarını yazarken teknoloji trendleri olarak Augmented Reality ve 3D Printerların üzerinde durduk.

Yazının devamı için TIKLAYIN

0 yorum:

Yorum Gönder